Junts, per un Dakar 2023 més sostenible
#DakarFuture
Entérate de todo lo que está pasando en Salvi
T'enviarem la informació més rellevant. Novetats, projectes o notícies relacionades amb nosaltres. Recorda que estem junts en això.
Una nova jornada del Dakar 2023 va arrencar el passat 31 de desembre i enguany, el KH-7 Epsilon Team ha estat el primer camió al món a utilitzar l'hidrogen en la competició.
La mecànica del MAN 6×6 de l'equip va combinar combustible dièsel amb hidrogen gràcies a un innovador sistema que compta amb un tanc de 420 litres de H2 que es va reabastir, etapa a etapa, mitjançant una hidrogenera mòbil.
La carrera més dura del món ha estat el perfecte camp de proves per a aquest ambiciós repte, que ha aportat nous i decisius aprenentatges en matèria de desenvolupament de sistemes i de logística del combustible de cara a futurs usos en els camions de sèrie. L'experiència 2023 es tanca de forma molt satisfactòria, el KH-7 Epsilon Team pretén convertir l'hidrogen en el combustible principal del seu vehicle de cara a l'edició de 2024.
La iniciativa del KH-7 Epsilon Team va néixer de la innovació i la preocupació per la sostenibilitat.
Jordi Juvanteny, pilot, comentava al respecte abans de la competició: "Estem en la segona etapa d'aquest projecte, que iniciem l'any passat amb la utilització d'ecocombustibles. El 2023 hem rellevat el GLP per hidrogen, que és completament net i no deixa empremta a l'atmosfera. Aquesta és la nostra forma de retornar-li al Dakar part del molt que ens ha aportat. A més, el planeta ens reclama canvis i no podem esperar una resposta exclusivament institucional. Ens hem de posar en marxa entre tots i des de ja mateix. El nostre equip pretén fer coses grans i innovadores, i d'aquesta manera aportar un granet de sorra al planeta, que ens ho demana".
L'equip parla d'un èxit rotund i estan molt contents amb els resultats. Juvanteny va assegurar després de la cursa: "La primera conclusió és que l'hidrogen és completament viable per al Dakar, una cosa que hem demostrat a nivell prestacional i també de seguretat, com evidencia que, tot i haver bolcat, el sistema segueix intacte i hem pogut esgotar el dipòsit d'hidrogen en el tram per carretera fins a Dammam".
José Luis Criado va afegir: "La nostra història en aquestes dues setmanes confirma que un Dakar més net és possible. Tornem a casa felices per la nostra condició de pioners en la introducció de l'hidrogen en la carrera".
Des de Salvi Lighting, donem suport i promovem aquestes iniciatives cap a un futur millor i més sostenible per a tothom. Aquest és el primer pas per impulsar el canvi i junts, aconseguir coses realment increïbles. Estem junts en això.
T'enviarem la informació més rellevant. Novetats, projectes o notícies relacionades amb nosaltres. Recorda que estem junts en això.
Aquesta web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema al teu navegador i realitza funcions com ara reconèixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.
Les cookies estrictament necessàries s'han d'activar sempre perquè puguem guardar les teves preferències d'ajustos de cookies.